دانش پویان ایرانی

اموزش روش های مختلف کسب درامد اینترنتی, رفع باگ های کامپیوتر, اموزش زبان های برنامه نویسی و ...

دانش پویان ایرانی

اموزش روش های مختلف کسب درامد اینترنتی, رفع باگ های کامپیوتر, اموزش زبان های برنامه نویسی و ...

اموزش در زمینه های مختلف را با ما تجربه کنید. اموزش انواع زبان های برنامه نویسی, باگ های کامپیوتری, روش های بازاریابی اینترنتی و ...

بایگانی

اموزش ++C بخش 1 (اماده سازی)

پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۰۹ ق.ظ

سلام به همه ی دوستان عزیز و ارجمند خودم امیدوارم هر کجا که هستید خوب و خوش و سلامت باشید امروز در خدمتان هستم با اولین قسمت از اموزش زبان C++.

++C در سال 1983 توسط  Bjarne Stroustrup در ازمایشگاه های بل ساخته شد. ++C یک زبان برنامه‌نویسی رایانه‌ای همه‌منظوره، شیءگرا، سطح بالا و چندرگه ، عمومی و با قابلیت‌های سطح بالا و سطح پایین می‌باشد. این زبان دارای قابلیت‌های انواع داده ایستا، نوشتار آزاد، چندمدلی، معمولاً زبان ترجمه شده با پشتیبانی از برنامه‌نویسی ساخت‌یافته، برنامه‌نویسی شیءگرا، برنامه‌نویسی جنریکاست. از آنجا که در ++C اشیاء را می‌تواند ابتدا به ساکن از کلاس‌هایی ایجاد کرد که به هیچگونه سلسله مراتب رده‌ها و وراثت مقید نیستند، لذا ++C از برنامه‌سازی شیء بنیاد (object-based programming) نیز پشتیبانی می‌کند. ++C به همراه جد خود C از پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی تجاری هستند.

برای شروع به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

امروزه ابزار زیادی (کامپایلر) برای نوشتن برنامه به زبان ++C و سایر زبان ها وجود دارد اما در بین انها VISUAL STUDIO برای نوشتن برنامه های تخصصی از سایر کامپایلرها بهتر است. ولی از انجایی که ما قصد اموزش داریم قصد دارم از یک کامپایلر ساده تر که به صورت انحصاری برای C و ++C طراحی شده استفاده کنم.

برای دانلود نرم افزار Codeblock اینجا کلیک کنید.

پس از دانلود و نصب این کامپایلر وارد ان شوید.

.

بر روی دکمه ی create a new project کلیک کنید و یک پروژه ی جدید را بسازید. پس از کلیک بر روی این دگمه صفحه ای شبیه صفحه ی زیر نمایان می شود.

روز گزینه ی console application کلیک کنید و سپس در مراحل بعدی نام پروژه و محل قرار گیری ان را انتخاب کنید. سپس فایلی به وجود می اید که اگر در ان فایل main.cpp را انتخاب کنید صفحه ای شبیه صفحه ی زیر باز میشود.

اکنون سیستم شما برای شروع برنامه نویسی به زبان ++c اماده است. با دیدن کلیپ ها و پست های بعدی ما می توانید با چگونگی کد نویسی در این سیستم اشنا شوید...

  • مهدی روشنفکر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی